Thursday, September 25, 2008

שרית חדד

שרית נולדה בעפולה, כבת הצעירה לשמונה אחים ואחיות. כילדה עברה עם משפחתה למגדל העמק ואחר כך לחדרה. בגיל שמונה למדה בכוחות עצמה נגינה בגיטרה, אורגן וכלי הקשה והחלה להופיע, מבלי ידיעת הוריה, בכל מיני מועדונים.
בגיל 15 הצטרפה ללהקת צעירי חדרה ובמקביל למדה עיצוב שיער ועבדה תקופה קצרה במספרה בחדרה. כשהיתה בת 16 גילה אותה האמרגן אבי גואטה בהופעה בחוף סירונית, התלהב והפך למנהלה האישי.
חדד וגואטה בנו את הצלחתה בהתמדה ובהרבה אמונה כשהאסטרטגיה שלהם ברורה: הם החלו בכיבוש הגרעין הקשה של הקהל המזרחי, ומשם המשיכו הלאה אל לב הקונצנזוס. אלבומה הראשון, ניצוץ החיים, זכה להצלחה גדולה ונמכר, לפי דיווחי המפיקים, בלמעלה
מ – 50 אלף עותקים. הלהיט הגדול באלבום היה "שלום חבר" שבוצע בדואט עם הזמר שריף. מטרת הדואט היתה להחדיר את חדד לתוך הגרעין הקשה של חובבי המוזיקה המזרחית, המטרה הושגה. חדד הפכה תוך זמן קצר לכוכבת מועדונים וצעדה, ביחד עם שריף, ובהשגחתו של מנהלם אבי גואטה, אל השורה הראשונה של כוכבי הזמר המזרחי.
האלבום שיצא לאחר מכן נקרא הופעה חיה בצרפת. האלבום הוקלט, למעשה, באולפן בו בוימו ההופעה, מחיאות הכפיים ומילות הקישור של חדד. זה לא מנע את ההצלחה, שכן הקהל באותה תקופה הורגל לאלבומים מסוג זה. חדד ביצעה באלבום גירסאות חדשות לשירים שלה ושל אחרים.
אלבומה הבא, הדרך שבחרתי, הצליח הרבה פחות. באלבום זה המשיכה חדד באותו קו, אבל הפעם לבד, ללא תמיכה של אף אמן מנוסה. בין הכותבים והמלחינים היה אלי לוזון. האלבום אמנם לא הצליח, אבל שרית וגואטה המשיכו לעבוד. אלבומה הבא, שרית חדד בערבית, היווה כבר פריצת דרך בקריירה שלה. מעבר להצלחה המקומית, האלבום זכה להצלחה גם במדינות ערב. בעקבות ההצלחה, יצאה חדד למסע הופעות בירדן תחת מסווה של זמרת פלסטינית מהכרמל. ההצלחה הגדולה כבר חיכתה לה מעבר לפינה.
ההכרה בה גדלה כשהתארחה ב-1997 באלבום של טיפקס נשיקה לדוד וביצעה עם קובי אוז את השיר "למה הלכת ממנו".
ב-1998 באלבום חוק החיים הפכה חדד לזמרת מיינסטרים של ממש. אייל גולן הפך באותה תקופה לכוכב גדול בזכות הלהיט "בלעדייך" שכתבו לו חברי אתניקס זאב נחמה ותמיר קליסקי. חדד היתה הראשונה להיכנס בדלת הפתוחה. היא ביצעה באלבום את "הכל סגור" שכתבו נחמה וקליסקי, וכך החלה ההמראה שלה לכוכבות כלל ארצית. ההצלחה לא התרחשה במקרה, אלא תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים בהפקת אלבומיה. המקצועיות התבטאה גם בהפקה המוסיקלית, ברמת "המוצר" (עיצוב וגימור העטיפה, החוברת המצורפת וכד') וגם ביחסי הציבור מקצועיים (מירי בן יוסף). התוצאות לא איחרו לבוא: אלבומה הבא היה כבר הצלחה היסטרית כשנמכר ביותר מ-180,000 עותקים וחצה את הקווים מתחום "המוסיקה המזרחית" לקהל הרחב.
ב-1999, האלבום כמו סינדרלה, בעיבודיו המוסיקליים של שי ראובני, כלל להיטי ענק, ביניהם "כמו סינדרלה" (מ' דוד זיגמן, ל' יוסי בן דוד) המוכר יותר כ"את תקרא לי סנובית", דואט נוסף עם קובי אוז שהופיע גם באלבום של טיפקס באותה שנה "כשאני איתך אני כמו דג" (מ' ול' אוז). "ים של אהבה" (מ' ול' ליאור פרחי) , "הייתי בגן עדן" (מ' אהוד מנור, ל' שמעון בוסקילה) ועוד. האלבום כלל גם את השיר "חברים בכל מיני צבעים" (מ' חנה גולדברג, ל' יוני רועה) איתו הגיעה חדד למקום השני ב"פסטיגל".
עוד בשנת 1999 הוציאה חדד אלבום בשם מגה מיקס ובו רמיקסים של שירי האלבום כמו סינדרלה. היא גם הוציאה אלבום בהופעה חיה (שיצא גם בגרסת וידאו, ולראשונה בישראל, גם בדי.וי.די). חדד הופיעה המון ברחבי הארץ וגם בחו"ל, כמו לדוגמא ב"פאלה דה ספורט" בפריז בפני 5000 איש. בהופעותיה חדד מגובה בלהקת נגנים מעולה, ואף היא מפליאה להקיש בדרבוקה. למעשה, היא הופיעה כל כך הרבה באותה תקופה, עד שבאחת ההופעות התמוטטה מהתייבשות...
ב-2000 כלל אלבומה לעשות מה שבא לי , שוב בעיבודים של שי ראובני, שיר ראשון שחדד הלחינה: "אבא" (מ' דוד זיגמן), שיר נוסף של קובי אוז "כמעט הולכת" ולהיטים נוספים כמו "לעשות מה שבא לי" (מ' זיגמן, ל' שמואל אלבז), "עולם של חלומות" (מ' ול' ליאור פרחי) , "אין כמוך בעולם" (מ' אהוד מנור, ל' יוני רועה) ועוד.
עוד באותה שנה השתתפה חדד בתחרות קדם אירוויזיון עם השיר "וולקאם יא סאלאם".
היא גם הלחינה שיר נוסף לזמר קובי פרץ.
ב-2001 יצא אלבומה של חדד אשליות מתוקות שחצי מהעיבודים וההפקה המוסיקלית בו של שי ראובני והחצי השני של העיבודים וההפקה המוסיקלית הם של קובי אוז. על הפקת הסאונד היה אחראי ביג אם. חדד הלחינה לאלבום שלושה שירים ביחד עם דוד זיגמן (שגם כתב להם מלים): "זה הסוד שלי", "טיפה ועוד טיפה" ו"בחור נחמד". אהוד מנור (מלים) ושמעון בוסקילה (לחן) יצרו את "חבל על הזמן". בלטו באלבום במיוחד שבעת השירים שכתב והלחין קובי אוז, ביניהם הלהיט "יאללה לך הביתה מוטי", הדואט עם אוז "תזהרי ממנו" וגם "תלך כפרה עלי" ולהיטים בפוטנציה כמו "תשתוק תשתוק" ו"אני אוהבת אותך הרבה יותר ממני".
בשנת 2002 קיבלה חדד את האישור הסופי להפיכתה לזמרת מיינסטרים, בכך שנבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון באסטוניה במאי. השיר שנבחר, "נדליק ביחד נר" נכתב על-ידי יואב גינאי וצביקה פיק, מי שיצרו את "דיווה" עבור דנה אינטרנשיונל. השיר נכלל באלבומה העשירי של חדד, ילדה של אהבה, שכלל גם את הלהיט המחודש של חדד, "קרנבל בנח"ל" וגם שיר המבוסס על לחן עממי מאוזבקיסטן. בתחרות האירוויזיון עצמה הגיעה חדד למקום ה-12.
בשנת 2003 הוציאה חדד את האלבום רק אהבה תביא אהבה. האלבום כלל את הלהיטים "תהיה לי ראש הממשלה" ו"היום היום", החידוש המצליח של חדד לשירם של דורית ראובני ושלישיית פיקוד מרכז. כמו קודמיה, גם אלבום זה זכה להצלחה אדירה, ונמכר תוך ימים ספורים בעשרות אלפי עותקים.

במרץ 2004 הוציאה חדד את הסינגל "חגיגה", שיר הנושא מאלבומה הבא. את הסינגל כתב המפיק Henree, ואת שאר שירי האלבום כתבו קובי אוז, צביקה פיק, יואב גינאי, דוד זיגמן, אהוד מנור, דוד חלפון ויוסי גיספן. האלבום השלם יצא באוגוסט, והעותקים הראשונים כללו תלוש הנחה לרכישת "בובת שרית חדד" מזמרת.

"חגיגה" סימן את דרכה החדשה של חדד: יותר אלקטרונית בהשראת Henree, יותר צבעונית ויותר פופית. הסינגלים שיצאו מתוכו היו מצליחים מאוד, גם יחסית לשאר ההצלחות של חדד, וכללו בנוסף לשיר הנושא גם את "בחום של תל אביב" (מילים של עברי לידר ללחן של Henree), "הסוד" עם סאבלימינל והצל, "במועדון" הגרובי וחידוש ל"לו יהי". שנה לאחר צאת האלבום שוחרר ה-DVD "חגיגה" בהופעה חיה בקיסריה.

גם האלבום שיצא אחריו, "מיס מיוזיק" (2005), היה דומה, אבל לקח עוד יותר לכיוון הדאנס. המראה שלו היה זהוב וצעקני, הסאונד היה אלקטרוני עם נגיעות ערביות בולטות, ולמרות היומרנות שבשמו הוא לא הצליח לנפק להיטי ענק. הסינגלים הבולטים מתוכו היו "כל האנשים השמחים" ו"בושם צרפתי". באותה שנה פצחה חדד בקריירה טלוויזיונית, כשהשתתפה בסדרת הריאליטי "החיים על פי Y" ששודרה ב-Yes. במסגרת הפרויקט תפקדה חדד כאם לשישה, כשהמצלמות תיעדו חלקים נרחבים מאותה "מציאות".

ב-2006 יצאה חדד לסיבוב הופעות נוסף בחו"ל, הפעם בדרום אפריקה, ברזיל ובפריז. ביוני הופיעה בפעם השישית ברציפות, כבכל שנה, על במת אמפיתיאטרון קיסריה, במופע שיצא בהמשך על גבי ה-DVD "כל האנשים השמחים". בסוף אותה שנה הגשימה שרית, סוף סוף, את חלומה הוותיק: DVD לילדים. "נסיכה של שמחה", שנוצר במשותף עם סמדר שיר ומשה דץ, שוחרר בנוסף בפורמט של דיסק אשר הכיל את שירי הפרויקט.

2007 נרשמה כשנת שינוי בקריירה של חדד, שהחלה לחתור יותר לכיוון האיכותי יחסית. היא הגיעה לראשונה למועדון זאפה בתל אביב, לסדרת הופעות אינטימיות, ובהמשך שיגרה את הסנונית הראשונה מתוך אלבומה ה-14: שיר פופ מוקפד בשם "עליך ועליי". על השיר היה חתום בהתחלה צמד מסתורי בשם "דו-סול", אולם עד מהרה התברר כי מדובר בטל שגב ויעקב למאי, שבהמשך הפיקו את רוב האלבום. "זה ששומר עליי" יצא בחודש יוני כשעל עטיפתו - לראשונה בקריירה של חדד - תמונתה בגווני שחור-לבן, אלמנט נוסף שביקש לצייר אותה בגוונים איכותיים יותר. רשימת היוצרים באלבום: דו-סול, Henree, זאב נחמה, אלון דה לוקו כהן וקרן פלס