Thursday, September 25, 2008

סגיב כהן

סגיב כהן, בן למשפחה ממוצא תימנית ודור שלישי בארץ, הוא בוגר בית הספר "רימון". בשנת 2000 השתתף בקדם אירוויזיון, עם השיר "אומלללה-לה-לה". לאחר שזכה בתחרות "המלך הבא" של ערוץ בריזה, הפך כהן לזמר הבית ב"בטברנה" של שמעון פרנס והשתתף גם בתוכנית "קול העם" שהנחה דידי הררי בבריזה.

בדרכו לאלבום הבכורה הוציא כהן את הסינגלים "חכי עוד רגע" (שזכה לזמן אוויר נכבד בערוץ המוסיקה בתחילת דרכו), "יש לי רגעים" ו "את לי לילה". השיר האחרון, חידוש לשירו של בעז שרעבי, הוא השיר שאיתו זכה כהן ב"המלך הבא".

כמעט כל שירי האלבום חכי עוד רגע נכתבו והולחנו על ידי כהן. שני השירים שחידש היו, מלבד "את לי לילה", גם הקלאסיקה "קריה יפהפיה".

שנה וחצי לאחר צאת אלבום הבכורה, ולאחר שביסס את מעמדו כזמר יוצר מוביל בתעשיית המוזיקה המזרחית, מהזן האיכותי דווקא, שחרר כהן את אלבומו השני, "התגשמי לי".
האלבום, ממנו הצליחו בעיקר הלהיטים "פרח באביב" ו"ישקף", זכה לביקורות חיוביות, ומיצב עוד יותר את כהן כיוצר מוכשר, איכותי, שאינו מתפשר ואינו נגרר אחרי טקסטים זולים, עיבודים טריוויאליים ויצירות שאינן הולמות את הקו המרשים בו בחר.
במקביל החל כהן לכתוב לאחרים ולהקליט דואטים. בין השאר, שיתף פעולה עם אייל גולן, לירן טל, פיני חדד, ג'קי מקייטן, נאווה מדינה, אבי סינוואני ועוד.
כיום כהן עובד על אלבומו השלישי