Friday, September 26, 2008

לידור יוספי

את צעדיו הראשונים כמוזיקאי הוא עשה במסגרת להקות נוער מקומיות. כשבגר ליווה יוספי זמרים כקלידן במועדונים ים תיכוניים. אז היה מוכר יותר בשם דורון יוסף. הוא יצר, לחנים בעיקר, לזמרים כמו ליאור פרחי ונריה חובב. בעצת אמרגנו ומפיקו יוסי בן דוד, החליט לשנות את שמו לשם יותר מסחרי. בשנת 1997 הוציא יוספי את אלבום הבכורה שלו, ראש בראש, שזכה להצלחה לא קטנה. שיר הנושא הוא אחד הלהיטים המובהקים בטריבונות מגרשי הכדורגל. האלבום יצא בתמיכה כלכלית של הזמר חיים משה.
האלבום השני של יוספי מ-1998, ילד אתה עולם, יצא בצילו של אבל כבד בעקבות מותו הטראגי של בנו שלו בן השלוש. שלו נספה בביתו לאחר ששיחק במצית. לאחר הטראגדיה הסתגר לידור בביתו ורצה לפרוש מהמוזיקה. "הייתי בין החיים למוות" סיפר לידור "הגעתי למסקנה שרק המוזיקה תחזיק אותי בחיים, לכן החלטתי להמשיך". יוספי התגרש מאשתו והחל בתהליך בניה מחודש של חייו. האלבום ילד אתה עולם זכה להצלחה גדולה מאוד ונמכר בלמעלה מ – 40 אלף עותקים. האלבום כלל דואטים עם הזמרים יואב יצחק (בשיר "השחפים" שנועל את האלבום), ו"תני לי" עם חיים משה. "תני לי", על פי לחן יווני של ניקוס קארוולאס למילים של יוסי בן דוד. השיר היה ללהיט גדול והאלבום הציב את לידור בעמדת זמר פופ ים תיכוני בולט. באלבום נמצא גם החידוש לשיר "מלאך ושטן" של זוהר ארגוב שבוצע על ידי לידור במסגרת הפרוייקט "חברים שרים זהר".
ב-1999 יצא אלבומו השלישי של לידור הכל הפוך. הצלחת הדואט עם חיים משה מהאלבום הקודם שכנע את האמרגנים שכדאי לנסות שוב ללכת על אותו רעיון. משה (בן דודו של בן דוד) נענה להצעה בפעם השניה והשניים בצעו ביחד את "סודך גלי לי" שוב היה זה יוסי בן דוד שכתב את המילים לפי "דוו אל לה מורה" להיט גדול של שר מתוך האלבום Believe. "סודך גלי לי" זכה להצלחה אבל לא בסדר גודל של "תני לי".
שני האלבומים איימו להפוך את יוספי ל"זמר דואטים" וברור היה שבאלבום הבא שלו הוא יהיה חייב להסתדר בכוחות עצמו. אלבומו מרגיש כחול (2000) כלל רק דואט אחד, "שני עולמות ביחד" עם מיכל אמדורסקי, אך גם לא היה בו להיט גדול באמת. האלבום לא זכה להצלחה גדולה אבל לא מעט שירים ממנו היו להיטי מועדונים.
בשנת 2004 הוציא יוספי את אלבומו השישי, רוצה לעוף. האלבום כלל את הדואט עם נתי לוי, "תחשבי עלינו" ועשרה שירים נוספים פרי עטם של ארלט ספדיה, שמואל אלבז ואחרים.