Thursday, September 25, 2008

אבי סינואני

אבי סינואני הוא ממשיך דרכו המוסיקלית של אבנר גדסי .

צבע קולו ואופי התכנים של סינואני מאוד דומים לאלה של גדסי. כבר בתחילת דרכו סיפר שהוא מעריץ של גדסי ושעל המוזיקה שלו הוא גדל. זה רק התבקש שגדסי יהיה אחד היוצרים הבולטים באלבומיו. אגב, שמו המקורי של סינואני הוא אבנר. כזמר נשמה הוא הושפע מאוד גם מג'ו קוקר וזכה לכינוי "ג'ו קוקר הישראלי"....

סינואני הוא זמר מועדונים ותיק שהופיע לצד כל השמות הגדולים. את אלבומו הראשון, גורלו של זמר, הוא הוציא רק בשנת 89 כשהיה בן 28. ממש כמו גדסי, סינואני משקיע מאוד בבחירת החומרים וההפקה המוסיקלית. הוא לא ממהר להוציא אלבום כנהוג בהפקות הים תיכוניות. את שיר הנושא מאלבומו הראשון, שהיה להיט גדול בקרב חובבי המוזיקה המזרחית, הוא קיבל מהיוצר רוני אחיאל ארבע שנים לפני צאת האלבום. גורלו של זמר זכה להצלחה גדולה, הן מבחינת המכירות והן מבחינת הביקורות.

את אלבומו השני, איתך ובלעדייך, הוציא סינואני רק חמש שנים מאוחר יותר. האלבום הזה זכה להצלחה גדולה יותר כשלפחות שלושה שירים מתוכו הפכו ללהיטים. העובדה שסינואני מתעכב בהוצאת אלבומיו גרמה לקהל, שלא שומע הרבה זמרים עם קול דומה, להתגעגע אליו. סינואני חיזק את מעמדו, הפך לזמר מאוד מבוקש והירבה להלחין עבור זמרים אחרים. הוא ביצע דואטים עם זמרים צעירים בתחילת דרכם, כמו רינת בר, עימה ביצע את "ילדה קטנה".

בשנת ה-50 למדינה החליט סינואני שהוא רוצה לצאת באלבום מחווה לקולנוע הישראלי. הוא הוציא את שר מהסרטים ובו ביצועים שלו לשירים מסרטים ישראלים ביניהם "בלדה לשוטר", "טיפ טיפה", "אלה", "משפחת צנעני" ועוד. כ – 40 אלף עותקים מהאלבום נחטפו תוך חודשיים. סינואני אמר כי הרגיש שהאלבום הצליח לחדור למקומות אליהם לא הגיע לפני כן.

אלבומו כשאת שותקת יצא בשנת 2000. את שיר הנושא ביצע בדואט עם שלומי שבת שגם הלחין את השיר למילים של סמדר שיר.