Friday, September 26, 2008

ליאור נרקיס

ליאור נרקיס הוא בוגר צוות הווי ובידור מזרחי של חיל האוויר (הלהקה הצבאית המזרחית הראשונה). נרקיס הצליח כזמר עוד בטרם התגייס . את אלבומו הראשון, תפילת חיי, הוציא כשהיה בן 16 בלבד. מאז הוציא שישה אלבומים וזכה ללהיטים רבים כמו: ''ילדונת", "חי לאהבה", "כמו פרפר", "העולם כמו גלגל". אלבומו השישי, רק אתך, המצליח ביותר עד כה, הניב את הדואט, "לכל אחד יש", אותו שר עם שלומי שבת. השיר הגיע למקום השני במצעד השנתי של גלי צה"ל.
את החיבה למוסיקה ירש נרקיס מאביו, יליד עיראק שניגן על כלים שונים ולבסוף בחר להיכנס לתעשיית האלומיניום. כשרונו של נרקיס בלט כבר בבר המצווה שלו כשגנב את ההצגה מהלהקה שהופיעה וביצע שירים של זוהר ארגוב. בגיל 16 הוציא אלבום ראשון בו ביצע שירים שלו ושירים של זמרים מוכרים. הוריו העדיפו שימצא מקצוע אחר בחיים ונרקיס כיבד את דעתם והחליט ללמוד בבית הספר החקלאי "מקווה ישראל". בסוף כיתה י' החליט שהוא חייב לממש את רצונו לשיר ופרש מלימודים.
את שירותו הצבאי החל כנהג תובלה, אך תוך זמן לא רב מצא את עצמו כחלק
מצוות הווי ובידור מזרחי של חיל האוויר יחד עם חברו הטוב תמיר צור שהמשיך ללוות אותו. במקביל לשירות הצבאי הופיע בהופעות אזרחיות ועבד עם אבי ביטר על אלבום שלישי. באלבום הזה שיתף פעולה עם הזמרת ליאת בנאי בשני דואטים. בין נרקיס לבנאי התפתח קשר רומנטי שנמשך כשנתיים. לאורך תקופה זו כתבו והופיעו יחד.
את העותק הראשון של אלבומו הרביעי, סימנים, העניק לכדורגלן הנערץ עליו, יוסי אבוקסיס.
מסורת הדואטים של נרקיס כללה בין היתר דואט עם זמרת האופרה , השחקנית ועורכת הדין, לימור שפירא. השיר הוקלט ב-1998 ונקרא "סגרנו מעגל". גם השיר שהביא לו עד כה את מירב התהילה הוא דואט. הפעם דואט עם שלומי שבת, "לכל אחד יש''. שיר שכתב עוזי חיטמן והלחין שלומי שבת. שיר זה פרץ את מסגרת הקהל המכור למוסיקה ים-תיכונית והביא את נרקיס ואת אלבומו רק אתך לתודעת הקהל הרחב. האלבום היה הראשון של נרקיס שכלל רק שירים מקוריים. חלק מהכותבים באלבום היו הזמר נתי לוי, ויוסי בן דוד (שהלחין את "סינדרלה" של שרית חדד ועוד).
בשנת 2001 חזר נרקיס עם אלבום חדש, זה מהלב, שכלל את הלהיט "דוקטור".

בשנת 2003 ייצג נרקיס את ישראל בתחרות האירוויזיון שנערכה בריגה, בירת לטביה. נרקיס שר שם את "מילים לאהבה" (מ' יוסי גיספן, ל' יוני רועה), והגיע למקום ה-19.

זמן קצר לאחר האירוויזיון בריגה שחרר נרקיס את אלבומו השביעי, שנקרא כצפוי "מילים לאהבה", וכלל בנוסף לשיר הנושא גם את שלושת השירים הנוספים שהציג בקדם אירוויזיון הפרטי שנערך עבורו. בין הכותבים, המלחינים והמפיקים באלבום: יואב גינאי, אלון אולארצ'יק, שמעון בוסקילה, שמואל אלבז, יוני רועה, יוסי גיספן, דוד זיגמן, עוזי חיטמן, יוג'י גבאי, תמיר צור, וצור בן זאב.
השנים הבאות היו הרבה פחות מוצלחות עבור נרקיס במישור התקשורתי, גם תודות לכתבת ענק בידיעות אחרונות ששרטטה קשר לכאורה בין נרקיס ואמרגנו לבין גורמים פליליים.
נרקיס המשיך להופיע בתדירות נאה, אולם גם אלבומו הבא, "חתול רחוב" (2005), לא הפך להצלחה מסחררת. האלבום כלל את "תגלי לי" וחידוש ל"לראות אותה היום", שביצעה במקור להקת תיסלם, ורשימת הכותבים היתה דומה למדי לזו של אלבומיו הקודמים. כך היה גם עם "מילים שלא אמרת" (2006), בו אימץ הזמר הוותיק מראה לטיני שזוף וכביכול בוגר יותר, אולם ההתעניינות התקשורתית היתה נמוכה יחסית, למרות שבשטח הוא נחשב עדיין לאחד הכוחות הוותיקים בסצנה הים-תיכונית הוותיקה.