שר-אל(במקור ישראל פנחס) (31) מזל תאומים נולד ב- 20.6.1977 גדל ברמלה. את כשרון השירה ירש מאביו מרקו פינחס אשר היה פייטן שניגן ושר מוזיקה ערבית ואף זכה להופיע עם פריד אל אטרש.
בשנת 1999 התגלה שר-אל ע"י אלי גואטה אמרגנו, אז בעל מועדון "הטיטניק" ובשנת 2000 הופיע עם אלבומו הראשון "חתום בנשיקה", קולו המרשים והאיכותי שירת הנשמה בשילוב מוואלים תורכיים הסבו את תשומת ליבם של רבים מאוהבי המוזיקה המזרחית בארץ - האלבום זכה להצלחה רבה.
כמו זמרים מזרחיים רבים אחרים, גם שר-אל החל את דרכו המוזיקלית בקו דכאוני, טורקי למחצה, רחוק מאוד מסצנת המיינסטרים. רק בהמשך, אחרי שעבר לניהול אחר, הבין מאיזה צד של הלחם מרוחה החמאה, הפך את הסגנון שלו לים תיכוני, שיתף פעולה עם אומנים מובילים, וניסה בכל כוחו להגיע למעמד של קובי פרץ ומושיק עפיה - תפוחי האדמה הלוהטים ביותר בסצנה הים תיכונית באותה תקופה.
גם טרום הקריירה של שר-אל מזכירה סיפורים דומים מהתחום: עבודה כנהג משאית, היכרות עם אמרגן מבטיח, שלשול כספים לכיסו, בריחה של האמרגן, ואז חוסר אונים. שר-אל נותר חסר כל, עד שפגש את האמרגן אלי גואטה (שום קשר משפחתי לאבי), שלקח אותו תחת חסותו.
האלבום הראשון של שר-אל, "חתום בנשיקה" (2000), היה טורקי וכבד למהדרין. ברשימת הכותבים נכללו מרטין גל, דני שושן, יוסי גיספן, אודי עסיס ועוד. אחריו שוחררו "שר-אל בהופעה" ו"מטורף לאהבה", שגם הם לא זכו להצלחה משמעותית בקרב הקהל המזרחי, שרובו כבר התנתק ממוזיקת הדיכאון ששלטה בעיקר בשנות התשעים, ועבר אל עידן הכפיים של שרית חדד ואייל גולן.
משנוכח גואטה שהזמר הצעיר שהחתים אך לא מזמן מתקשה לספק לו קבלות, הוחלט על שינוי תדמית מהקצה אל הקצה, שלווה כמובן בשדרוג מוזיקלי וביחסי ציבור אגרסיביים. למשימה גויס אלי לוזון, שהיה עד אז המתופף של שר-אל, ומאז ההתקדמות היתה מהירה במיוחד. בתור ספתח הוקלט מחדש השיר "תצילי אותי" מתוך "מטורף לאהבה", שלא הצליח בזמן אמת. העיבוד החדש היה הרבה יותר צעיר, מודרני ותואם את מה שהצליח בשוק באותה תקופה. בהמשך צולם לשיר גם קליפ, וההצלחה החלה להאיר פנים לזמר שעד אז פעל בעיקר בתוך גטו ההארדקור המזרחי.
גם בהמשך ההצלחה לא איחרה לבוא: שר-אל שחרר דואט מצליח עם הצל, "את אותי שופטת" (מתוך האוסף "שניים סוכר 2", הקליט גם עם חיילי הנקמה את "מסיבה", ושחרר להיט נוסף, "תשמרי על החלום", שהלחין עבורו צביקה פיק.
ב-2004, ברוח ההצלחה, שוחרר אלבומו הראשון של שר-אל בפוזיציה החדשה, "חיוך של ניצחון", שהכיל את הסינגלים האחרונים. היומן שלו החל להתמלא בהזמנות להופעות במועדונים ובאירועים, אולם עדיין המרחק בינו לבין ההצלחה של עפיה ופרץ לא היה מבוטל. גם מהבחינה התקשורתית הוא לא פונק במיוחד, אולם העקשנות המשיכה להוביל את דרכו.
אלבומו הבא, "עניין של זמן", שוחרר בקיץ 2005, והנפיק את הלהיטים "אתה חי בחלום" (עם יסמין מלהקת חמסה לשעבר) ושיר הנושא "עניין של זמן". רשימת היוצרים כללה את יוסי גיספן, איתי זילברשטיין, מאיר עמר, שמואל אלבז ואחרים, והמפיק והמעבד היה תמיר צור. למרות זאת, הדיסק הצליח ברמה בינונית בלבד, ושר-אל עדיין נתפס כאומן בינוני, מהסיבה הפשוטה שעדיין לא היה לו להיט אחד ענק באמת, ברמה של "בלבלי אותו" או "חלום מתוק", מה גם שבזמן שכל הסצנה המזרחית התקדמה הלאה לסגנון עידן-יניבי, הוא נותר מאחורה, עם שירים ועיבודים שהצליחו יותר בתקופת 2002.
אבל שר-אל ממשיך כמובן, ובמרץ מלא. במהלך 2007 ייצא אלבומו השלישי בעידן המשודרג שלו, ממנו שוחררו עד כה הסינגלים "תני לי אהבה", "תגידי מה יהיה", "פשוט אוהב אותך" ו"הולך עד הסוף".
בשנת 1999 התגלה שר-אל ע"י אלי גואטה אמרגנו, אז בעל מועדון "הטיטניק" ובשנת 2000 הופיע עם אלבומו הראשון "חתום בנשיקה", קולו המרשים והאיכותי שירת הנשמה בשילוב מוואלים תורכיים הסבו את תשומת ליבם של רבים מאוהבי המוזיקה המזרחית בארץ - האלבום זכה להצלחה רבה.
כמו זמרים מזרחיים רבים אחרים, גם שר-אל החל את דרכו המוזיקלית בקו דכאוני, טורקי למחצה, רחוק מאוד מסצנת המיינסטרים. רק בהמשך, אחרי שעבר לניהול אחר, הבין מאיזה צד של הלחם מרוחה החמאה, הפך את הסגנון שלו לים תיכוני, שיתף פעולה עם אומנים מובילים, וניסה בכל כוחו להגיע למעמד של קובי פרץ ומושיק עפיה - תפוחי האדמה הלוהטים ביותר בסצנה הים תיכונית באותה תקופה.
גם טרום הקריירה של שר-אל מזכירה סיפורים דומים מהתחום: עבודה כנהג משאית, היכרות עם אמרגן מבטיח, שלשול כספים לכיסו, בריחה של האמרגן, ואז חוסר אונים. שר-אל נותר חסר כל, עד שפגש את האמרגן אלי גואטה (שום קשר משפחתי לאבי), שלקח אותו תחת חסותו.
האלבום הראשון של שר-אל, "חתום בנשיקה" (2000), היה טורקי וכבד למהדרין. ברשימת הכותבים נכללו מרטין גל, דני שושן, יוסי גיספן, אודי עסיס ועוד. אחריו שוחררו "שר-אל בהופעה" ו"מטורף לאהבה", שגם הם לא זכו להצלחה משמעותית בקרב הקהל המזרחי, שרובו כבר התנתק ממוזיקת הדיכאון ששלטה בעיקר בשנות התשעים, ועבר אל עידן הכפיים של שרית חדד ואייל גולן.
משנוכח גואטה שהזמר הצעיר שהחתים אך לא מזמן מתקשה לספק לו קבלות, הוחלט על שינוי תדמית מהקצה אל הקצה, שלווה כמובן בשדרוג מוזיקלי וביחסי ציבור אגרסיביים. למשימה גויס אלי לוזון, שהיה עד אז המתופף של שר-אל, ומאז ההתקדמות היתה מהירה במיוחד. בתור ספתח הוקלט מחדש השיר "תצילי אותי" מתוך "מטורף לאהבה", שלא הצליח בזמן אמת. העיבוד החדש היה הרבה יותר צעיר, מודרני ותואם את מה שהצליח בשוק באותה תקופה. בהמשך צולם לשיר גם קליפ, וההצלחה החלה להאיר פנים לזמר שעד אז פעל בעיקר בתוך גטו ההארדקור המזרחי.
גם בהמשך ההצלחה לא איחרה לבוא: שר-אל שחרר דואט מצליח עם הצל, "את אותי שופטת" (מתוך האוסף "שניים סוכר 2", הקליט גם עם חיילי הנקמה את "מסיבה", ושחרר להיט נוסף, "תשמרי על החלום", שהלחין עבורו צביקה פיק.
ב-2004, ברוח ההצלחה, שוחרר אלבומו הראשון של שר-אל בפוזיציה החדשה, "חיוך של ניצחון", שהכיל את הסינגלים האחרונים. היומן שלו החל להתמלא בהזמנות להופעות במועדונים ובאירועים, אולם עדיין המרחק בינו לבין ההצלחה של עפיה ופרץ לא היה מבוטל. גם מהבחינה התקשורתית הוא לא פונק במיוחד, אולם העקשנות המשיכה להוביל את דרכו.
אלבומו הבא, "עניין של זמן", שוחרר בקיץ 2005, והנפיק את הלהיטים "אתה חי בחלום" (עם יסמין מלהקת חמסה לשעבר) ושיר הנושא "עניין של זמן". רשימת היוצרים כללה את יוסי גיספן, איתי זילברשטיין, מאיר עמר, שמואל אלבז ואחרים, והמפיק והמעבד היה תמיר צור. למרות זאת, הדיסק הצליח ברמה בינונית בלבד, ושר-אל עדיין נתפס כאומן בינוני, מהסיבה הפשוטה שעדיין לא היה לו להיט אחד ענק באמת, ברמה של "בלבלי אותו" או "חלום מתוק", מה גם שבזמן שכל הסצנה המזרחית התקדמה הלאה לסגנון עידן-יניבי, הוא נותר מאחורה, עם שירים ועיבודים שהצליחו יותר בתקופת 2002.
אבל שר-אל ממשיך כמובן, ובמרץ מלא. במהלך 2007 ייצא אלבומו השלישי בעידן המשודרג שלו, ממנו שוחררו עד כה הסינגלים "תני לי אהבה", "תגידי מה יהיה", "פשוט אוהב אותך" ו"הולך עד הסוף".